لوستر, همه

هنگام خرید لوستر سقفی چه نکاتی را باید بدانید؟

بسیاری از مردم وقتی صحبت از خرید لوستر سقفی می شود به شکوه، تجمل، کریستال و درخشش فکر می کنند. با این حال، در دنیای مدرن، لوسترها المان هایی بسیار مدرن‌تر و گاهی مینیمال‌تر هستند. آنها مانند قطعاتی از جواهرات هستند که نشان دهنده سبک شخصی شما برای دکوراسیون خانه تان هستند. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر سبک کلی خانه، استفاده از لوستر است.

این مقاله به شما کمک می کند که چگونه لوسترهای لازم برای خانه خود را انتخاب کنید.

لوسترها بهترین انتخاب برای روشنایی عمومی محیط به غیر از نورپردازی های داخلی سقف هستند. لوستر شما منبع نور عمومی اتاق شما است. لوسترها جواهرات خانه شما هستند و به محیط اطراف خود ظرافت و جذابیت می بخشند، اتاق شما را پر از نور می کنند، اما برای نورپردازی مناسب باید با نورپردازی های دیگر اتاق شما هم از نظر بصری و هم از نظر سبک سازگار باشند. این چیزی است که قبل از انتخاب لوستر باید بدانید.

نکاتی که باید به آن توجه کنید:

هدف:در ابتدا باید مشخص کنیم سطح نور مورد نیاز با توجه به محل مورد استفاده چقدر باید باشد؟
نیاز به نور بسته به اتاقی که از لوستر خود استفاده می کنید متفاوت است. به عنوان مثال، ما در مکان هایی مانند آشپزخانه و حمام به نور بسیار بیشتری نیاز داریم، در حالی که در مکان هایی مانند اتاق خواب به نور کمتری نیاز داریم.

ابعاد :اندازه لوستر شما با توجه به اندازه اتاق مورد استفاده باید چقدر باشد؟

ارتفاع :ارتفاع اتاق و لوستر با توجه به موقعیت مکانی چقدر باید باشد؟

سبک: آیا سبک خاصی در ذهن دارید؟

رنگ: چه رنگ هایی با مبلمان و دیگر وسایل اتاق شما مطابقت دارد؟

وزن: وزن لوستری که می خرید چقدر باید باشد؟

خرید لوستر برای بخش های مختلف خانه:

خرید لوستر سقفی برای اتاق خواب

از نور های افتابی در لوستر خود استفاده کنید زیرا اثر آرامش بخش دارند.برای به دست آوردن نور کم و ملایم در لوسترهای خود باید مدل آباژور یا مدل نورپردازی غیر مستقیم را انتخاب کنید. از مدل هایی با لامپ خالی در اتاق خواب خود استفاده نکنید.

خرید لوستر سقفی اتاق خواب

خرید لوستر سقفی برای آشپزخانه

به یاد داشته باشید: جایی که بیشتر به نور نیاز دارید، آشپزخانه است. لوسترهای آشپزخانه باید قادر به دادن نور شدید باشند. باید برای استفاده از منابع مناسب باشد. آماده سازی وعده های غذایی باید هم از نظر ظاهری و هم بدون ایجاد حادثه در آشپزخانه، در زیر نور زیاد تهیه شود.

هنگامی که روی پیشخوان آشپزخانه کار می کنید، لوستر شما پشت سر شما قرار دارد و سایه ای در مقابل شما ایجاد می کند. برای جلوگیری از تیز بودن سایه، به جای لوسترهایی با یک لامپ در مرکز، مدل هایی با لامپ های متعدد ترجیح داده شود.

اندازه در خرید لوستر سقفی مهم است

 

یک لوستر هم از نظر نور و هم از نظر اندازه باید با فضایی که در آن قرار دارد سازگار باشد. لوستری که نسبت به مکان کوچک باشد از نظر منفی بسیار چشمگیر خواهد بود. اگر تصمیم روشنی در مورد سایز ندارید و نمی توانید بین دو سایز تصمیم بگیرید، سایز بزرگتر را انتخاب کنید.کمی بزرگتر بهتر از یک لوستر کوچک است.

ارتفاع لوستر

اگر قرار است زیر لوستر خود راه بروید، پایین ترین قسمت لوستر شما باید 200 سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشد. اگر لوستر شما روی میز وسط مبل یا میز ناهارخوری آویزان شده باشد، ممکن است ارتفاع آن کمتر باشد. در صورتی که ارتفاع سقف فضا از 350 سانتی متر بیشتر باشد، باید ارتفاع آویزان لوستر را افزایش داد و یا لوستر بلندتری انتخاب کرد. اگر لوستر خود را روی میز ناهارخوری آویزان می کنید، لوستر شما باید حداقل 80 سانتی متر بالاتر از میز غذاخوری باشد. داشتن اطلاعاتی در مورد ارتفاع میز برای انتخاب لوستر برای شما مفید است

موضوع ارتفاع در خرید لوستر سقفی

جهت مشاوره با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید:

32245322 - 086

لوسترها دارای تنوع زیادی بیایید نگاهی کوتاه به سبک‌های لوستری بیندازیم که ممکن است اغلب در فروشگاه‌های لوستر با آن‌ها مواجه شوید.

لوستر سقفی کریستالی

این یکی از رایج ترین سبک ها در طول تاریخ است. لوسترهای کریستالی حس تجمل و درخشندگی را به خانه شما می دهند. هنگام خرید یک لوستر کریستالی، یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید، لامپ هایی است که در لوستر استفاده خواهید کرد. لامپ های رشته ای یا هالوژن نور بسیار مناسبی را برای لوسترهای کریستالی ارائه می دهند. نوری که از کریستال می گذرد را می توان به 7 رنگ تقسیم کرد و فضایی درخشان ارائه می کند. شدیدترین شکل ظرافت بصری توسط این پرتوهای رنگارنگ نور آشکار می شود.

کیفیت کریستال هم یکی از عامل های اصلی تعیین کننده ارزش محصول است. اگرچه برای جوانان ترجیح داده نمی شود، اما اولین انتخابی که وقتی افراد میانسال و مسن به خرید لوستر سقفی فکر می کنند به ذهن می رسد، لوسترهای کریستالی است.

لوسترهای  سقفی مدرن

هر سبک جدیدی که پس از سال 1930 طراحی شود، معاصر محسوب می شود. لوسترهای مدرن کاربردی ترین سبک پیشرفت های تکنولوژیکی هستند آنها سادگی و خودنمایی را با هم ارائه می دهند. لوسترهای مدرن تقریباً هر سال سبک خود را تجدید می کنند. با توجه به مدل‌های جدیدی که هر ساله طراحی می‌شود و به بازار عرضه می‌شود، ممکن است محصولی که خریداری می‌کنید در عرض 3 تا 5 سال از مد افتاده باشد. جوانانی که لوسترهای مدرن می خرند، چند سال بعد به دلیل تغییر سبک، قبل از اینکه محصول قدیمی شود یا کارایی خود را از دست بدهد، لوسترهای خود را تجدید می کنند.

لوسترهای سقفی کلاسیک

لوسترهای با شاخه های کنده کاری شده در گروه لوسترهای کلاسیک قرار می گیرند. از مواد برنجی یا آلومینیومی می توان به عنوان ریخته گری استفاده کرد. برای تکمیل دکوراسیون در این لوسترها می توان از کریستال های تزئینی، بشقاب های سرامیکی یا فانوس های شیشه ای استفاده کرد. لوسترهایی با ستون چدنی حکاکی شده در وسط محصولی بسیار مناسب برای سالن هایی با ست مبل پر زرق و برق و کنده کاری شده است. این سبک که بیش از صد سال است مورد استفاده قرار می گیرد، رگه هایی از فرهنگی را در خود دارد که بسیار طولانی است و هرگز از مد نمی افتد. این لوسترها در مکان هایی با سقف بلند بهتر نشان می دهند.

بهترین ویژگی این لوسترها این است که با بالا رفتن سن ظاهر بهتری دارند. زمان سپری شده هم شخصیت و هم زیبایی را به محصول می بخشد. اگرچه برای جوانان ترجیح داده نمی شود، اما سبک لوستری است که میانسالان و افراد مسن تر ترجیح می دهند.

راهنمای خرید لوستر سقفی کلاسیک

وزن

قبل از اینکه برای خرید لوستر سقفی خود بروید، باید با ساختار سقف خانه خود آشنا شوید. وزنی که سقف می تواند تحمل کند را بشناسید و لوستری بخرید که یک سوم این ظرفیت تحمل وزن را دارد. اگر می خواهید لوستر خود را خودتان آویزان کنید، مطمئن شوید که قلابی که لوستر خود را به آن آویزان می کنید، محکم به سازه بتنی یا فولادی سقف چسبیده باشد.

به یاد داشته باشید، شما و خانواده تان زیر لوستر شما زندگی خواهید کرد. مطابق با دستورالعمل های ایمنی تعریف شده توسط سازنده لوستر نصب کنید. راحت ترین آنها این است که لوستری که خریداری کرده اید توسط شرکتی که آن را می فروشد نصب شود.

چه اطلاعات دیگری که مورد نیاز است

  • قبل از مراجعه به فروشگاه های خرید لوستر سقفی با موبایل یا تبلت از فضای داخلی منزل خود عکس بگیرید تا از مشاوران فروش شاغل در فروشگاه لوستر مشاوره بهتری بگیرید.
  • اگر هنوز مبلمان خود را نخریده اید (ساخت خانه جدید یا ازدواج)، از رنگ فرش، مبلمان و رنگ دیواری که قصد خرید آن را دارید با تلفن همراه خود عکس بگیرید و به مشاور فروش در فروشگاه نورپردازی نشان دهید.
  • اطلاعات واضحی در مورد ارتفاع سقف خانه خود داشته باشید.
  • دانستن اندازه اتاق، راحتی شما را در انتخاب لوستر فراهم می کند.
  • بدانید که چند مکان لوستر در اتاق نشیمن شما وجود دارد. اگر بیشتر از یک بود، فاصله لوسترها را یادداشت کنید.
  • بررسی کنید که آیا نوری غیر از لوستر وجود دارد، به خصوص در سالن ها برای مثال نورهای LED مخفی.
  • اگر در حال خرید لوستر سقفی برای ورودی خود هستید، موقعیت باز شدن درب آپارتمان و نقطه آویزان شدن لوستر را بررسی کنید. مطمئن شوید که درب دایره باز شما به لوستر آویزان شما برخورد نمی کند. در غیر این صورت، شما باید یک چراغ نزدیک به سقف را انتخاب کنید.

اگر تصمیم خود را برای خرید لوستر سقفی گرفته اید میتوانید با مراجعه به صفحه لوستر های سقفی دکورابو  بهترین انتخاب را داشته باشید.

جهت مشاوره با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید:

32245322 - 086